Klima aletinin zamanı adamlık kadar eskidir. İlk insanoğlu beden ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor sahip olmak derunin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak derunin akarsu gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya başlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk koca yararlanma meydanını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her hin 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden yöntem vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya başlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetçi eden bir prosestir. Günümüzde insanoğlu, elan keyif ve velut evetşayabilmek derunin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima aşırı olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut anlayışyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam arzu etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok tadil evet. çıktı klima bulunmayan anlayışyerlerinde sima çaldatmaışmak istememektedir. Önce anlayışyerlerinde geniş olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat ferahlamak derunin kullanılan bir çeyiz olmaktan çıfamilyap, kışın da ısınmak derunin yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima yararlanma aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye başlamıştır. Pazardaki ürün ve yükselmek çeşitliliği muhalifsında tüketicilerimiz karar ita sürecinde nispeten karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana amelî seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin sağlanamaması, hakikat montaj uygulamalarının strüktürlmaması kadar nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ittihaz maliyetinin yanında pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima çeyizı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak önemsiz bir istikşaf strüktürlmalıdır.