Logo nedir? Lügat manaı olarak gerçek mukabillığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak meslekletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat manaının haricinde, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan nüfus yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı berenarı önemlidir. Başka taraftan logo tasar çizim çaldatmaışmasını meydana getirecek nüfus yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, meslekletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzlükı ile faaliyette bulunan şirketler derunin elan çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde faaliyet gösteren meslekletmelerin alelumum logoları bölümü temsil değer. Ama birden bir küme bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza yıkılmaz adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çaldatmaışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayan meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, hafif anlaşılır, sınırırlanması hafif, olabilir olduğunca az adetda renkten oluşorospuıdır. Her çtay baskı ve pazarlık tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok şanlı ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya şanlı pert verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine normal olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtısaf lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir de sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma derunin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı mana bakımında bu marifet çok önemlidir.